ESOMI

cab9.jpg

Eventos

 

SEMINARIO DE VERÁN: MEDIOS, COMUNICACIÓN E PODER

16 a 19 de setembro de 2013

Lugar: NORMAL Espazo de Intervención Cultural. Paseo de Ronda, 47, 15011, A Coruña

Organiza: Universidade da Coruña

Colabora: Equipo de Socioloxía das Migracións Internacionais (ESOMI) e Rede de Dereitos Sociais (RDS)

Prazo de matrícula: Do 16 de maio ata o 10 de setembro

Prezo de matrícula: 
Prezo público xeral: 50 €
Prezo reducido: 30 € Aplicable a estudantes de calquera universidade ou en estudos de formación profesional;pensionistas; persoas desempregadas e comunidade universitaria da UDC.

Información:  Facultade de Socioloxía, Campus de Elviña. Tel. 981 167 000 ext. 4817  Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

SEMINARIO DE VERÁN: MEDIOS, COMUNICACIÓN E PODER

16 a 19 de setembro de 2013


 

 

Un dos elementos singularmente caracterizadores da época presente é a imbricada e poderosa relación que se da, na que hoxe damos en chamar Sociedade da Información, ao fio da tríada comunicación-medios-poder. A centralidade poĺitica e social e a complexidade do vínculo entre o que entendemos como Cuarto poder e os mecanismos de dominación e gobernanza vive un momento caracterizado polas profundas transformacións que acompañan a acelerada introducción na sociedade das novas tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) coas Redes Sociais a cabeza. Ollando para as alteracións nos mecanismos de creación de hexemonía no imaxinario cultural e para as fendas que abre a viralidade da información en rede poderíamos preguntarmonos, vivimos unha época de cambios, ou un cambio de época? A este respeito, o desafio por identificar e comprender o alcance real das mutacións en curso no nexo entre comunicación e poder trae hoxe ao seu carón diversas disciplinas. Elementos que nacen na socioloxía, a pedagoxía, o xornalismo, a comunicación audiovisual, a ciencia politica, a filosofía, ou a filoloxía compoñen o calidoscópico crebacabezas que nos permite desentramar que elementos están en xogo baixo a binomio comunicación-poder.O noso obxectivo principal con este curso e dotármonos de nocións guia coas que desvelar cal poden ser hoxe as ferramentas precisas para a comprensión dos mecanismos de creación de consenso, disenso ou lexitimidade no universo da infoesfera e do sistema-mundo contemporáneo.

Os bloques temáticos que se tratarán no seminario serán os seguintes:

1.- REDES SOCIAIS (5h)

No longo percorrido que parte da aterraxe de internet no corazon das comunicacións globais e que continua coas redes sociais 2.0, producíronse cantidade de eventos políticos de enorme transcendencia. En todos eles o manexo das novas tecnoloxías xogaron un papel crucial. Desde os movementos no mundo árabe até o 15M, pasando polo Non á Guerra, o 13M ou VdeVivienda, ferramentas como as listas de correos, webs, blogs, facebook, twitter ou N-1 -entre outras moitas redes sociais- situáronse no epicentro da acción política.
Un conxunto de eventos que non son máis que a mostra das novas formas de relación que pasan cotidianamente por estas conexións e que evocan unha nova arquitectura nas formas de relación e composición social.
Lonxe quedan aqueles anos nos que a comunicación era só a emisión dun discurso unidireccional, para pasar a unha era na que a propia comunicación demostrou a súa capacidade para articular redes sociais e dar densidade aos encontros nunha sociedade que moitos deran por perdida. A dispersión tornouse rede de posibilidades e as formas de comunicación 2.0 puxéronse ao servizo de intereses subversivos.

2.- ANÁLISE DE MEDIOS (10h)

Inmersos nun momento histórico no que os medios de comunicación afrontan retos a diversas escalas inimaxinables anos ha, incluindo a súa supervivencia e viabilidade mesma, ofrecemos unha ampla mostra de proxectos e propostas, de alcance local, estatal e internacional, que do xornalismo de investigación contrahexemónico á comunicación militante amosan opcións de disidencia e independencia.
Unha aproximación ás novas formas de comunicación integradas no panorama existente que permite establecer unha análise das diversas metodoloxías adoptadas e das posibilidades de difusión e intervención deste tipo de proxectos.

3.- COMUNICACIÓN POLÍTICA (5h)

Na sociedade actual, sobredeterminada pola creación de relatos e imaxinarios tamén no campo da acción colectiva e da politica dos movementos sociais e das formas partido, mostrase como fundamental a eficacia da relación entre política e comunicación. Queremos debullar os mecanismos sobre os cuais descansa a creación de hexemonía cultural e poĺitica e indagar nas ferramentas coas que desentramar os discursos da comunicación de masas. Finalmente, neste bloco temático, analizaremos os dispositivos para a creación de unha opinión pública crítica na sociedade contemporanea.

 

PROGRAMA

16 de setembro REDES SOCIAIS

16.00-17.30 Novos xeitos de organización colectiva distribuida. Javier Toret

17.30-18.30 Política e Medios Sociais: a mensaxe e as súas canles. Tati Mancebo

18.30-19.30 Uso dos medios sociais aplicados á comunicación política. Iván Sánchez

19.30-21.00 Debate

17 de setembro ANÁLISE DE MEDIOS I

16.00-17.15 Novas formas de comunicación. Comunicación contra o patriarcado. Bárbara G. Vilariño

17.15-18.30 Medios, redes e opinión pública. Víctor Sampedro.

18.30-19.45 Voces da exclusión. Cara un xornalismo crítico?. Alberto Pradilla.

19.45-21.00 Debate 

18 de setembro ANÁLISE DE MEDIOS II

16.00-17.30 Desv(ar)íos de sentido. Medios, cine e poderJosé Manuel Sande

17.30-19.00 Proxeción de traballos e presentación de GZ Contrainfo.

19.00-21.00 Mesa de Medios Galegos: Novas GZ, Sermos Galiza, Praza Pública Cuac FM

19 de setembro COMUNICACIÓN POLÍTICA

16.00-17.30 Comunicación contrahexemónica. Pablo Iglesias Turrión

17.30-20.00 Comunicación, occidente vs oriente. Santiago Alba Rico.

20.00-21.00 Proxección de traballos e presentacion #GAC (Galiza Ano Cero)


ESOMI
SIGUENOS EN: facebook twitter facebook